Scenariusz zajęcia dla dzieci pięcioletnich

    TEMAT: Zabawy z figurami geometrycznymi.
    Cele:
    1.    Manipulowanie figurami geometrycznymi.
    2.    Rozpoznawanie, porównywanie oraz nazywanie figur płaskich: kwadrat, prostokąt, trójkąt, koło.
    3.    Klasyfikowanie figur geometrycznych według dwóch i więcej cech.
    4.    Układanie z kółek figur geometrycznych płaskich.
    5.    Osiągnięcie zadowolenia z pokonania trudności.
    Metoda: zadaniowa
    Pomoce:
    Klocki Dinesa, obręcze, 10 kółek w kopercie dla każdego dziecka, kartony, klej.
    Przebieg zajęć
    1.    Na macie znajdują się rozsypane figury geometryczne. Dzieci siedzą w kole przed figurami.
    Nauczycielka zwraca się do dzieci z pytaniem: Co to jest za bałagan? Pokazuje figury. Proszę, żebyście pomogły mi uporządkować figury.
    Dzieci porządkują figury według dwóch cech i więcej, koloru, wielkości i kształtu. Proszę, żeby uporządkowane figury układać do obręczy. Pokażcie wybraną figurę koledze i sprawdźcie czy dobrze ją nazwało.
    Wybrane dziecko wybiera figurę, kolejne wskazane na koleżankę lub kolegę odgaduje figurę.
           Dla każdego z Was przygotowałam zadanie. Wyszukajcie koperty ze swoim imieniem i zajmijcie miejsca.
    Dzieci siadają przy stolikach. Nauczycielka prosi, żeby dzieci ułożyły z kółek kolejne figury. Po skończeniu nauczycielka pokazuje dzieciom jak ułożyła swoją figurę, przypinając do tablicy już naklejoną na karton. Dzieci układają kolejną dowolnie wybraną przez siebie figurę, nazywają ją i przyklejają na karton.
    Nauczycielka prosi, ażeby każde powiedziało jaką figurę ułożyło.
            Zapraszam wszystkie dzieci do wspólnej zabawy ruchowej „ FIGURKI GEOMETRYCZNE”.

    Uwagi o realizacji:
    W przypadku pojęć figur geometrycznych ważne są osobiste doświadczenia dzieci: manipulacje pozwalające porównywać przedmioty, dostrzegać i koncentrować się na cechach podobnych i nazywać je.

    © 2018 Przedszkole 12. All Rights Reserved.

    Please publish modules in offcanvas position.