Scenariusz zajęcia muzycznego dla 6 latków

    TEMAT: Marcowy garnek.

    Cele:
    - wdrażanie do wykorzystywania naturalnych efektów dźwięków, aby ilustrować zmiany
      atmosferyczne,
    - zwrócenie uwagi na bogactwo efektów dźwiękowych wydawanych przez naczynia
      kuchenne.
    Środki dydaktyczne:
    Kuchenne „instrumenty muzyczne” (garnki, pokrywki, wałki itp.), ilustracja do powiedzenia: „W marcu jak w garncu”, gazety.
    Metoda:
    Opowieść ruchowa.
    Repertuar:
    Piosenka „Kasza marcowa”.
    Przebieg zajęcia:
    1.    Wyjaśnienie powiedzenia: „W marcu jak w garncu”.
    Nauczyciel eksponuje ilustrację przedstawiającą olbrzymi garnek, do którego z chmury wpadają różne opady atmosferyczne: deszcz, śnieg, grad.
    2.    Wypowiadanie słów „W marcu jak w garncu” z zastosowaniem zmiennej dynamiki,
    tempa, rytmu.
    Dzieci podczas wypowiadania tych słów mają próbować wydobywać różne efekty dźwiękowe ilustrujące opady, np.:
    •    deszcz – delikatne uderzenia palcami w gazetę,
    •    grad – mocne uderzenia palcami w gazetę,
    •    śnieg – lekkie, wzajemne dotykanie paluszków.
    3.    Nauka śpiewania piosenki „Kasza marcowa”.
    •    Podczas śpiewania zwrotek dzieci naśladują gestami gotowanie, mieszanie, karmienie lalek. W trakcie refrenu dzieci tańczą pojedynczo, starając się wyczuć rytm i tempo melodii.
    4.    Nazywanie kuchennych „instrumentów muzycznych”.
    •    Wybór jednego z nich, otoczenie kolorowym kółkiem.
    5.    Próba dowolnej „gry” na wybranych „instrumentach” przygotowanych przez nauczyciela.
    6.    Ponowne śpiewanie piosenki „Kasza marcowa” z towarzyszeniem kuchennych „instrumentów muzycznych”.
    Uwagi o realizacji:
    „Muzyka” – to tak jak ptaki śpiewają, pada deszcz, Pani kucharka gotuje, szumi morze. Tak wypowiadają się dzieci po zajęciach. Staram się zachwycić dzieci różnego rodzaju instrumentami wydobywając z nich różne efekty dźwiękowe.

    © 2018 Przedszkole 12. All Rights Reserved.

    Please publish modules in offcanvas position.